0
Twój koszyk jest pusty.

Strefa Rodzica


Nasz zespół prowadzi zajęcia warsztatowe o tematyce: rozwoju osobistego, poszerzania umiejętności komunikacji, zdolności autoprezentacyjnych, rozwoju inteligencji emocjonalnej, asertywności, zmniejszania lęków , nawiązywania satysfakcjonujących kontaktów.

Jednakże tematykę warsztatów możemy dostosować do Państwa potrzeb i oczekiwań, jesteśmy w tej dziedzinie bardzo elastyczni. Opracowując taki warsztat stosujemy sprawdzone techniki przekazu i metody pozwalające jak najlepiej dotrzeć do uczestnika spotkania. Cena takiego warsztatu jest do uzgodnienia, bierzemy przy tym pod uwagę tematykę spotkań jak również ilość osób biorących w nich udział.

Oprócz zajęć warsztatowych prowadzimy szkolenia.
Skierowane są one przede wszystkim do: rodziców, psychologów, pedagogów, nauczycieli, wszystkich tych którzy chcą poszerzyć swoje umiejętności komunikacyjne w pracy bądź życiu prywatnym.

 

Poniżej przedstawiamy przykładowe warsztaty dla rodziców i ich dzieci.

 

MAŁY CZŁOWIEK W WIELKIM ŚWIECIE – WPŁYW OTOCZENIA NA ROZWÓJ DZIECKA

Sugerowana liczba Uczestników: 8 – 15 osób.

Cele i krótki opis

Warsztat ma na celu zapoznanie się z etapami rozwoju dziecka i rozwojem emocji, zwiększenie świadomości na temat stresu i technik relaksacyjnych, wzbogacenie puli zabaw edukacyjnych, zdobycie praktycznej wiedzy pomocnej do pełnego zrozumienia dziecka.

Program:

1. Rozpoczęcie warsztatu:

- przedstawienie się prowadzących i krótki opis warsztatu,
- kącik malucha - malowanie laurki dla rodziców lub oglądanie bajki.

2. Dziecko – mały człowiek?

- analiza doświadczenia – dyskusja w grupach: dziecko przed i po tym jak poszło do przedszkola (ćwiczenie pozwala skonfrontować spostrzeżenia rodziców, wstęp do części teoretycznej dotyczącej wyodrębniania się jednostki),
- mini wykład: fazy rozwoju dziecka z punktu widzenia różnych teoretyków, wyodrębnianie się jednostki,
- analiza filmików: rozwój emocjonalny, zmiany w zachowaniu dzieci w różnym wieku,
- zabawa „emotikonki”- integracja rodziny, odkrywanie różnorodności emocji (interpretacja),
- zabawa „ pociąg”- integracja rodziny, obserwacja dziecka w grupie rówieśników (interpretacja),
- analiza doświadczenia - dyskusja: jak radzimy sobie z kumulacją emocji? ( uzupełnienie wiedzy o nowe informacje),
- mini wykład: techniki relaksacyjne, rodzaje i sposób działania,
- ćwiczenie: relaksacja rodziców oraz relaksacja dziecka.

4. Przerwa kawowa (15 min).

5. Twój maluch się buntuje? – to dobra wiadomość!

- analiza doświadczenia: dyskusja: bunt w wieku przedszkolnym (trudne momenty, kiedy dziecko mówi „nie”),
- mini wykład: jak rozmawiać z dzieckiem (konstruowanie pytań i odpowiedzi),
- ćwiczenia w parach: odgrywanie scenek (przećwiczenie zdobytej wiedzy),
-mini wykład: plastyczność mózgu, rozwój koncentracji i redukcja napięcia przez zabawę.

6. Mamo! Tato! Pobawmy się razem.

- wspólna zabawa kolorowymi piłeczkami, żonglowanie (zabawa pokazuje jak w zabawny sposób ćwiczyć mózg, redukować napięcia, poprawiać koncentrację).

7. Krótkie podsumowani materiału:

-wyrażenie opinii Uczestników, rozdanie cukierków i dyplomów.
-
Korzyści:

Lepsze zrozumienie zachowań dziecka, polepszenie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, wzbogacenie umiejętności prowadzenia rozmowy z dzieckiem, skonfrontowanie swoich doświadczeń z wiedzą innych rodziców oraz wzmocnienie więzi rodzinnych.

DZIECKO W ŚWIECIE TELEWIZJI

Sugerowana liczba Uczestników: 8 – 15 osób.

Cele i krótki opis

Warsztat ma na celu zrozumienie potrzeb młodego odbiorcy TV, zapoznanie się z mechanizmami wykorzystywanymi przez twórców programów telewizyjnych, obalenie mitów na temat programów edukacyjnych dla maluchów, zdobycie praktycznej wiedzy, pomocnej w prawidłowym rozwoju dziecka.

Program

1. Rozpoczęcie warsztatu:

- przedstawienie się prowadzących i krótki opis warsztatu,
- kącik malucha - malowanie laurki z ulubionym bohaterem z bajki.

2. Poznanie się i integracja grupy:

- zabawa integracyjna (zabawa „Charaktery”: podajemy imię i cechę Malucha – zabawa pozwala poznać się wzajemnie Uczestnikom, przełamać stres i otworzyć na dalszą pracę).

3. Telewizja – dobro kulturowe czy czwarta władza?:

- mini wykład: historia telewizji, mechanizmy psychologiczne wykorzystywane przez twórców telewizji oraz komentarz rodziców - krótka dyskusja na temat teorii,
- analiza doświadczenia, dyskusja: dlaczego dzieci lubią danego bohatera (wprowadzenie do części teoretycznej dotyczącej rozwoju dzieci, analiza własnych spostrzeżeń skonfrontowane z teorią),
- zabawa „Wczasy i środek lokomocji” – integracja rodziny, odkrywanie marzeń dziecka, interpretacja.

4. Przerwa (15 minut).

5. Bajka bajce nie równa – jak rozwijać potencjał malucha?:

- mini wykład: rozwój percepcyjny i emocjonalny dziecka, reagowanie na różne bodźce,
- analiza doświadczenia- oglądanie fragmentu bajki rodziców z dziećmi, dyskusja ( jakie bajki są najlepsze, co oglądają maluchy, co lubią),
- mini wykład - konstrukcja bajki i programów edukacyjnych, analiza badań,
- ćwiczenie w grupach - jak wykorzystać ulubionego bohatera do rozmowy z dzieckiem i zmiany jego zachowania, tworzenie historii przez rodziców.

6. Mamo! Tato! Pobawmy się razem.

- malowanie z dzieckiem scenki z ulubionym bohaterem, który ma taki problem jak my, rodzic jednocześnie opowiada bajkę do obrazka korzystając z nowych wiadomości (zabawa pozwala sprawdzić swoje umiejętności, poznać problemy dziecka oraz szukać łatwych i przyjemnych rozwiązać sytuacji trudnych); wyciągniecie wniosków.

7. Krótkie podsumowanie materiału:

-wyrażenie opinii Uczestników, rozdanie cukierków i dyplomów.

Korzyści

Lepsze zrozumienie zainteresowań dziecka, poszerzenie wiedzy dotyczącej wyboru bajek i programów telewizyjnych, polepszenie umiejętności opowiadania bajek, a także wzmocnienie więzi rodzinnych.

RADY NIE OD PARADY

Sugerowana liczba Uczestników: 8 – 15 osób.

Cele i krótki opis

Warsztat ma na celu przekazanie informacji na temat rozwoju psychologicznego dziecka w wieku przedszkolnym, rozwoju anatomicznego ze szczególnym naciskiem na odpowiednia postawę ciała, aspektów dotyczących zdrowej diety, sposobów wpływających na zmianę nawyków żywieniowych.

Program

1. Rozpoczęcie warsztatu:

-przedstawienie się prowadzących i krótki opis warsztatu,

2. Wykład:

Fazy rozwojowe dzieci z punktu psychologicznego.
-Niepokojące zachowania pociech.
-Dziewczynki bawiące się samochodami i chłopcy, którzy chcą ożenić się ze swoją mamą.
-Zachowania pociech wzbudzające lek wśród rodziców.
-Niepożądane zachowania u dziecka a ich wpływ na jego przyszły rozwój.

Rozwój anatomiczny
-krzywizny kręgosłupa
-skolioza,
-lordoza,
-kifoza.
-Rehabilitacja i ćwiczenia korygujące postawę.
-Zagrożenia wynikające z przedwczesnego zachęcania dziecka do przyjmowania pozycji siedzącej.
-Urządzenia pionizujące dziecko.

Dieta
-Zła dieta i jej wpływ na zdrowie dziecka.
-Przyczyny tycia i chudnięcia.
-Nie lubię cebuli, czyli moc owoców i warzyw.
-Zdrowa dieta, czyli co jeść, jak jeść i kiedy jeść.
7. Krótkie podsumowanie materiału:
-Wyrażenie opinii Uczestników, rozdanie cukierków i dyplomów.

Korzyści

Lepsze zrozumienie aktywności dziecka i sposoby radzenia sobie z zachowaniem niepożądanym, poszerzenie wiedzy dotyczącej diety, jej wpływu na witalność pociech. Wiedza na temat tego jak radzić sobie i zapobiegać krzywizną kręgosłupa.

y>