Efektywna Komunikacja
SZKOLENIE
SKUTECZNA KOMINIKACJA BEZ BARIER
Z WYKORZYSTANIEM INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ
„Emocje są jak dzikie konie i potrzeba wielkiej mądrości, by je okiełznać”
(Paulo Coelho).
Czas trwania
16 godzin / 2 dni.
Profil adresata
Szkolenie skierowane jest do wszystkich, którzy pragną wtajemniczyć się w zasady efektywnej komunikacji interpersonalnej oraz oddziaływanie „świata emocji”, od którego ów skuteczność jest całkowicie zależna.
Ilość Uczestników w grupie
Kameralna grupa: 8- 12 osób.
Opis i korzyści
Przy wzburzonych emocjach może powstać chaos komunikacyjny blokujący osiągnięcie założonego celu. Dotarcie do drugiej osoby jest wynikiem zrozumienia potrzeb, motywacji, emocji u obu stron interakcji, zadawania trafnych pytań oraz prawidłowo sformułowanych komunikatów. Zrozumienie jednostki jest celem, z którym stykamy się każdego dnia, zaś umożliwia to świadomość swojego „wewnętrznego centrum” będącego w niezachwianej formie.
Szkolenie jest połączeniem tematyki efektywnej komunikacji oraz treningu zarządzania emocjami. Zostało skomponowane w taki sposób, by Uczestnik mógł poznać strategie komunikacyjne, ale przede wszystkim zaznajomił się i popracował z własnymi emocjami, które są nieodłącznym elementem ścieżki komunikacyjnej. Celem szkolenia jest zwiększenie zdolności komunikacyjnych w oparciu o empatie i szacunek oraz umiejętności rozpoznawania emocji własnych i partnera interakcji, wpojenie metod radzenia sobie z negatywnymi emocjami oraz edukacja zdolności jawnego wyrażania uczuć.. Efektem szkolenia jest również wzmocnienie odporności psychicznej.
Program
Þ Komunikacja synergiczna (wykreowanie postawy empatii),
Þ rozpoznawanie potrzeb i typu psychologicznego odbiorcy komunikatu,
Þ inteligencja emocjonalna ( kompetencje, emocje pozytywne i negatywne, źródła i funkcje),
Þ gospodarka emocji i samokontrola,
Þ techniki wpływania na emocje,
Þ reguły skutecznej komunikacji (parafraza, klaryfikacja, dopytywanie, podsumowywanie),
Þ komunikacja werbalna i niewerbalna ,
Þ techniki aktywnego słuchania,
Þ zasady umiejętnego zadawania pytań i konstruowania odpowiedzi,
Þ szumy i błędy komunikacyjne,
Þ kłamstwo w komunikacji,
Þ wprowadzenie do sztuki autoprezentacji,
Þ wprowadzenie do komunikacja damsko-męskiej i komunikacji międzykulturowej.
Część praktyczna i metody szkolenia
- Wykład interaktywny;
- testy;
- gry i zabawy;
- analiza fragmentów filmów;
- ćwiczenia indywidualne, grupowe, m.in.:
- kolorowe uczucia (tworzenie słownika uczuć, opis i interpretacja);
- wchodzenie w role społeczne;
- rozpoznawanie emocji u drugiej osoby;
- techniki zacierania negatywnych emocji i przekształcania w pozytywne.
Cena
Cena za 2 dni szkolenia:
- OSOBA INDYWIDUALNA – 1899 zł
- Cena zawiera poczęstunek oraz materiały szkoleniowe.